Trivselträff 2013-03-14

Trivselträff

Den 14 mars var det trivselträff i föreningen.  23 medlemmar hade mött upp och ordföranden Ann-Kristin Lund hälsade alla välkomna. Därefter avnjöts en härlig leverpastejmacka som Ann-Kristin hade gjort och till kaffet fick vi Inga-Lill Fröjdhs goda hembakta bullar.
Kvällens gästartist var P.O. Lundqvist, tidigare medlem i dansbandet Söderslättpågarna. Han spelade och sjöng för oss i nästan två timmar. Hans repertoar bestod mest av låtar som vi kände igen från Vikingarna och Elvis Presley, det var bara välkända hits där alla kunde sjunga med. Mellan låtarna berättade P.O. om sitt liv som musiker. Han samarbetade med flera av våra stora dansband, bl.a. skrev han låtar till Vikingarna och doade till Christer Sjögren.  P.O. avtackades med rungande applåder. Kvällen avslutades med lottdragning där många fick gå hem med fina vinster som några givmilda medlemmar hade skänkt till föreningen.
Nästa möte den 11 april, skulle en reumatologläkare enligt planerna dyka upp, men tyvärr måste vi meddela att så blir inte fallet. De reumatologer vi har här i Trelleborg skall deltaga i en läkarkonferens någonstans i Sverige. Vi får i stället besök av Christina Eriksson från Kur-Akademin  som skall berätta om oreganoolja som skall vara effektivt för artros och ömma leder.

Herman