Kvartalsmöte 2012-11-08

Kvartalsmöte.

Trots det kulna höstvädret med regn och rusk mötte ovanligt många medlemmar upp till årets sista kvartalsmöte den 8 november. Vår fina föreningslokal fylldes nästan till sista plats och en glad ordförande hälsade alla välkomna. En speciell hälsning fick två nya medlemmar. Agendan godkändes och sekreteraren meddelade att protokollet från föregående kvartalsmöte finns i en pärm i bokhyllan i kafferummet för dem som är intresserade att ta del av detta. På rapportsidan var det denna gång mycket tunnsått på grund av sjukdom och andra privata skäl men ett ljus i tunneln finns. Skrivelserna från Förbundet var försenade och under denna punkt fanns inte heller något speciellt. Ekonomin går planenligt.
Vad gäller cirklarna, närmar sig nu avslutningarna och man har beslutat att liksom de senaste åren fira gemensamt den 4 december kl. 13 i Lokalen. Anmälan till Marianne. På Lasarettet badar man sista gången för i år den 10 december men på Badhuset håller man på en vecka till. Under Övrigt informerade ordföranden att julmarknaden på AKKA blir den 30 november, där vi traditionsenligt deltar. Alla som vill baka till försäljning är välkomna med sin alster. Valberedningen meddelade att eventuella avsägelser eller åtaganden skall vara dem tillhanda i slutet av denna månad. Julbordet blir den 8 december kl. 14 i Lokalen. Anmälningslista cirkulerade och i skrivande stund är denna aktivitet fullbokad.
En god macka med dansk leverpastej, som vår ”macka-dam” gjort, avnjöts liksom goda hembakade mjuka kakor. Därefter tog Anneli Frid över och berättade om fötter. En medlem ställde välvilligt sina fötter till förfogande och vi fick en liten men kort inblick i vården av dem. Anneli talade om att vi har 26 ben i fötterna och under en livslängd tar vi så många steg att vi skulle komma runt jorden två och en halv gång!!!!! Ett par andra deltagare tävlade i att skrynkla papper med tårna och släta ut det fint igen samt fånga glaskulor med dem och lägga i en liten behållare. Tänk att kunna det! Vinnarna fick fotvårdsprodukter i pris. Efter många frågor och svar, otaliga skämt och skratt avtackades Anneli med en liten gåva.
Säsongens sista månadsmöte äger rum den 13 december. Väl mött.