Grillfest 2012-07-05

Grilltajm

Sedan två månader tillbaka präglas vår verksamhet av stiltje. Dock har vi två eftertraktade mångåriga sommaraktiviteter, varav grilltajmen, som numera äger rum på Rotslingan, är en. Den andra är dagsutfärden i augusti.
I år darrade arrangörerna mer än vanligt på manschetterna med tanke på årets nyckfulla sommarväder. Skulle situationen från förra året med spöregn upprepas? Då trängde vi ihop oss i uterummet men fick ändå en eftermiddag som det fortfarande talas om. Grillmästarna var förstås inte lika begeistrade.
Den 5 juli var det dags och den trogna trojkan samlades återigen för att grilla korv och ha det trevligt. Solen visade sig sporadiskt men det var varmt och skönt och vi njöt i fulla drag i Ann-Kristins och Hermans mysiga trädgård.
Våra ”Fröjdhare”, Ingalill och Kjell-Åke, grillade och servade oss flinkt som vanligt. Samtalsämnena är alltid många liksom åsikterna och när alla vill komma till tals, blir ljudnivån hög. Grannarna må ursäkta. Skämt och vitsar drog ner otaliga skrattsalvor och trivseln var påtaglig. Motvilligt bröts det frampå tidiga kvällskvisten upp och vi ser fram emot nästa begivenhet, resan till Halland den 16 augusti, då vi skall på fårsafari.
Tack från oss alla till Ann-Kristin och Herman och Ingalill och Kjell-Åke för en underbar eftermiddag. Väl mött i augusti. Vädret kan vi inte påverka men ett glatt humör kan vi ha med oss på resan.