Trivselträff 11-12-08

Årets sista trivselträff

Den 8 december samlades föreningens trogna trojka till verksamhetsårets sista trivselträff. Några korta informationer om cirklarna gavs. Julfesterna har duggat tätt men dagens trivselträff betyder också att cirklarna tar paus. Vecka 2 och 3, 2012, är jullovet slut och aktiviteterna åter igång. Kolla gärna vår hemsida www.trelleborg.reumatikerforbundet.org, där ytterligare information finns att hämta. Ann-Kristin hade gjort jättegoda sillmackor och Ingrid bakat en delikat mjuk kaka. Plötsligt hördes härliga julsånger och Glädjespridarna tog ton. De sjöng de gamla fina julsångerna, alla så bekanta från barnsben men som man kanske inte alltid får höra. Deras repertoar är stor och tillgodoser alla smakriktningar. Vi fick njuta av gamla hits, varav många antagit status som oförglömliga evergreens. Alla gungade i takt till musiken och de gamla numera mer eller mindre skraltiga benen gick inte att hålla styr på. De ville dansa. Gertie Teltscher presenterade vant sångerna och berättade intressanta historier om deras tillkomst. Reinhart Teltscher, bekant för de flesta trelleborgare, är en sann virtuos på sin fiol och hans solonummer ackompanjerad av Bosse på dragspel lämnade ingen oberörd och fick mången att känna gåshud. De var alla helt suveräna och bjöd dessutom på litet spex. Glädjen var stor, stämningen fin och alla tycktes njuta i fulla drag. Vill man vara säker på att få fin stämning på sina sammankomster, är Glädjespridarna ett säkert kort. Inget namn på detta muntra gäng kunde passat bättre. Efter den obligatoriska lottdragningen gick en mycket lyckad kväll mot sitt slut. God Jul och Gott Nytt år till alla medlemmar och likaså till Glädjespridarna. Tack för i år.