Trivselmöte 11-05-12

Vårens sista trivselträff

Den 12 maj var det säsongsavslutning i föreningen. En trogen skara hade samlats för att först få några korta informationer inför sommaruppehållet. Det gällde den vordna traditionen med grillfest på Rotslingan den 21 juli. Anmälan senast den 18 juli till telefon 0410-415 17. Den andra infon avsåg sommarutfärden den 18 augusti, som i år går till Nordsjälland. Deadline är den 8 augusti. Ring 0410-415 17 och tala om att Ni kommer. Anmälningslistor cirkulerade under kvällen. Ordföranden upplyste också om en programändring gällande månadsmötena i oktober och november, där underhållarna skiftar plats. Därefter avnjöts en god macka med räksallad och kaffe med kaka. Kvällens huvudattraktion var Majsan, som återkom på så mångas begäran. Passande nog när våren är som vackrast och sommaren inte alltför avlägsen fick vi njuta av underbart vackra låtar och många var de som torkade undan en liten tår i ögonvrån. Dessa känslosamma låtar varvades med pigga, uppsluppna och välkända sånger, där det gungades gemytligt i takt. Återigen gjorde Majsan det och det var en passande och värdig avslutning på vårterminens alla aktiviteter. Efter lottdragning och vinstutdelning avslutades denna mycket trevliga kväll med att ordföranden tackade alla och önskade en trevlig sommar. Höstterminen börjar den 8 september med kvartalsmöte.