Julbord 11-12-03

Julbord

Julen står för dörren! Detta faktum blev än mera påtagligt, när pigga och glada medlemmar den 3 december snabbt fyllde vår vackert julpyntade lokal till allra sista plats för att tillsammans njuta av julens läckerheter. Alla hade klätt upp sig dagen till ära och det härliga glada leendet lyste upp ansiktena, som snart färgades juligt rosa av värmen och stämningen. Ljudnivån har säkert aldrig varit högre och alla våra mest populära nubbevisor sjöngs. Det finns fortfarande de som sjungit i vår anrika kör. Alla lät sig väl smaka och svängde tappert. På julbordet fanns väl det mesta förutom rökt ål, som medvetet valts bort, utrotningshotad som den är. När ris à la malta med saftsås serverades såg alla rätt så dästa och nöjda ut. Ett litet skrymsle hade nog de flesta sparat men, när kaffe och mandelmusslor sattes på bordet, gav många upp. Utbudet av vinster i jullotteriet var mycket stort, allt skänkt av Ann-Kristin och Herman Lund samt Maj-Viol Karlsson och Kerstin Persson. Som vanligt var alla på skämthumör och, om ett skratt förlänger livet, blir vi som var där lastgamla. Tack till alla Er som hjälpt till att göra vår julfest så lyckad och en riktigt God Jul.