Grillfest 11-07-12

Grilltajm

Under sommaren vilar verksamheten i föreningen dock med ett undantag, sommarträffen i juli, som alltid äger rum under andra hälften av månaden och i år torsdagen den 21. Sedan några år tillbaka möts vi hos Ann-Kristin och Herman på Rotslingan för att grilla och ha det trevligt. Ryktet om hur trevligt vi brukar ha, har nått vida omkring och deltagarantalet bara växer. I år var vi runt tjugofem personer och vid fint väder är det inga problem. I år var vädrets makter inte särskilt nådiga, för himlen öppnade sig precis lagom och det spöregnade i ordets egentliga bemärkelse. Det var inget hinder, för i uterummet var det fint dukat och vi kunde alla bänka oss runt borden och avnjuta de goda korvarna, som Herman och Kjell-Åke grillade under den stora parasollen, tillsammans med potatissallad och bröd. Regnet smattrade hårt på taket och fönstren immade igen men rösterna och skratten ekade som vanligt. Förra året hade alla fullt sjå med att söka skugga och i år gällde det att undvika att bli dyblöt. Tala om kontraster! Det serverades kaffe med kaka och glassbåtar, som smakade bra i ”värmen”; det var mycket mysigt och ingen kände egentligen för att bryta upp. Allt trevligt har ett slut och tidig kväll gav sig alla ut i regnet igen. Ett stort tack till Ann-Kristin och Herman samt till Inga-Lill och Kjell-Åke Fröjdh, som stod för markservicen.
Den 18 augusti äger vår sommarutflykt till norra Själland rum. Den är sedan länge fullbokad men det finns en kölista. Väl mött då i förhoppningsvis vackert sensommarväder.