Trivselmöte 10-10-14

Trivselmöte

Oktober månads trivselmöte blev en välbesökt och mycket trevlig tillställning, som uteslutande gick i gemytets tecken. Två mångåriga medlemmar hade jubilerat och uppvaktades med blommor, sång och leverop, varefter ordföranden lämnade över ordet till kvällens underhållare, Anita Kinnman och Jaleh Rezai, som berättade och visade bilder från en resa till Turkiet i våras. Det var underbart vackra vyer, höga berg med spännande grottor och djupa dalar med en vegetation och blomsterprakt, där våra små krukväxter av samma arter ter sig ytterst patetiska. Havet med sin underbart azurblåa färg och de vida stränderna fick tankarna att fly och oss att drömma om den vår och sommar som kommer eller kanske rent av var. Mysiga, avslappnade bybor dansade sina folkdanser och man såg att de verkligen kunde njuta av stunden och ta till sig det lugn som dansen ger. Där har vi stressiga nordbor mycket att lära. Därefter bjöds det på små smakprov av typiskt turkiska rätter anrättade med turkisk yoghurt och vitlök samt fantastiskt gott smördegsbröd bakat och smaksatt med fetaost och spenat. Som grädde på moset bjöd föreningens pigga grand old lady Elvy Nilsson, 90 år ung, på en härligt maffig tårta till kaffet och alla såg mätta och belåtna ut. Stämningen var förväntansfull och god från början och steg förstås till topp, när läckerheterna kom på bordet. Tänk vad mat och dryck kan förvandla oss människor!
Efter den sedvanliga lottdragningen tackade ordföranden Ann-Kristin Lund kvällens underhållare och alla närvarande, som bidragit till att göra kvällen så trevlig. November månads kvartalsmöte äger rum den på självaste Mårtensafton.