Sommarträff 10-07-22

Grilltajm

Föreningens årliga sommarträff var nära att gå i graven men till stor glädje för oss alla ställde Ann-Kristin och Herman Lund upp som sommarvärdar. Den 22 juli var det korvgrillning hemma i deras härliga trädgård, dit ett tjugotal medlemmar sökt sig. Förplägnaden var som alltid ypperlig och stämningen mycket hög. Skämten och skratten ekade i omgivningen och alla kunde njuta och slappa i skuggan. Ingen orkade med tävlingar o d utan uppskattade att helt få koppla bort hjärnkontoret. Motionen bestod i att flytta runt och söka skugga allt eftersom solen vred sig. Eldsjälarna Inga-Lill och Kjell-Åke Fröjdh stod för marktjänsten och låg som streck och servade. Framför allt drickat var ständigt slut. Men som allt roligt gick även denna fina eftermiddag till ända och motvilligt bröt vi upp frampå kvällskvisten.
Stort tack till Ann-Kristin och Herman likväl som till Inga-Lill och Kjell-Åke.