Kvartalsmöte 10-09-09

Höstens första kvartalsmöte

Nu är sommarledigheten slut och den 9 september var det dags igen för det första kvartalsmötet i höst. Många ville nog inte inse att hösten står för dörren, för endast 21 medlemmar infann sig. Glädjen tycktes i alla fall vara stor att ses igen av skratten och kramarna att döma. Strul hade det varit med underhållningen för kvällen. Wool-Star, som egentligen skulle komma och visa sina ullprodukter hade lämnat återbad och festkommittén har försökt hitta något annat. En instruktör för sittdans hade lovat komma men hon hade också fått förhinder, så vi blev lämnade åt oss själva. Förhandlingarna avverkades snabbt. Ann-Kristin och Lillemor rapporterade från HSO-, Brukarråds- och KHR-möten, som de besökt. Arvet vidrördes. Det är fortfarande inte klart, men Ann-Kristin kämpar tappert för att få någon form av besked. Skrivelser, som ingått, skickades runt som information och kassören rapporterade kort om ekonomin. Någon ekonomisk rapport hade inte kunnat skrivas ut, eftersom föreningens dator havererat. En ny har redan hunnits införskaffas och Herman Lund håller på att installera den och göra den användbar. Under sommaren har utgifterna varit de normalt löpande. Studieorganisatören gav information om cirklarna, som nu går igång. Tisdag är den stora cirkeldagen. Då blir den gympa i lokalen och därefter nytt för säsongen akvarellmålning under åtta veckor under benägen ledning av Anita Kinnman. På tisdagkvällar är det hantverk som gäller ute på Omvägen (ledare: Per Larsson). Onsdag förmiddagar badas det i varmvattenbassängen på Trelleborgs Badhus och de som inte känner för det kan gå stavgång i Östervångsparken.
Qigongen gör uppehåll tillsvidare.
Intresselistor skickades runt för canasta och tango.
På oktober månadsmöte berättar Anita och Jaleh om sin Turkiet-resa och vi får provsmaka olika specialiteter. Vi avnjöt sedan en god macka och hembakta bullar och samtalet flödade och det tycktes inte råda brist på ämnen. Vi är nog ganska bra på att underhålla oss själva.
Väl mött i oktober, närmare bestämt den 14.